Wynajem powierzchni handlowo-usługowej. Na co zwracać uwagę poszukując dogodnego punktu?

Prowadzenie działalności usługowej lub handlowej może być znakomitym pomysłem na własny biznes. Żeby odnieść sukces, nie wystarczy jednak oferowanie szerokiego asortymentu produktów czy proponowanie usług na najwyższym poziomie. Ważne jest także znalezienie dobrego miejsca na prowadzenie własnej firmy. Szukając powierzchni handlowo-usługowej na wynajem warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą przesądzić o naszym sukcesie lub porażce. Sprawdźmy, co w takim przypadku może mieć kluczowe znaczenie.

Najważniejsza jest dobra lokalizacja

Każdy, kto ma doświadczenie w prowadzeniu własnego punktu usługowego lub handlowego, wie, że najważniejsza w tego typu działalności jest dobra lokalizacja. W zależności od rodzaju naszej działalności powinniśmy więc szukać miejsca, gdzie przewija się duża liczba ludzi. Jeśli oferujemy produkty z określonej branży, warto zainteresować się lokalizacją, w której znajdują się już punkty, które prowadzą podobną działalność. Nie należy się obawiać, że będą stanowiły dla nas groźną konkurencję, o ile jesteśmy w stanie zróżnicować swoją ofertę lub wyróżnić się czymś wyjątkowym.

Jeśli na przykład działamy w branży związanej z wyposażeniem wnętrz, optymalnym dla nas miejscem może być obiekt handlowy, który skupia firmy o podobnym profilu. Warto pamiętać, że klienci chętnie odwiedzają miejsca, gdzie mogą się zapoznać z dość szeroką ofertą.

Jeśli miejsce tego rodzaju oferuje dodatkowo dobrą komunikację zbiorową oraz łatwy dojazd własnym samochodem, a także sporą ilość miejsc parkingowych, to stanowi to ważny argument za przyjrzeniem się takiej lokalizacji bliżej. Należy też pamiętać, że poważne zakupy związane np. z meblami czy elementami do wyposażenia domu lub prowadzenia remontu są przez klientów zwykle odkładane na wolne dni. Rozsądne będzie więc upewnienie się, że miejsce, nad którym się zastanawiamy, jest czynne w soboty i niedziele handlowe, w godzinach, w których klienci zwykle zajmują się tego rodzaju zakupami.

Powinniśmy naturalnie sprawdzić także warunki, jakie obiekt oferuje klientom. Chodzi tu o kwestie związane z komfortem zakupów – dostępnymi toaletami, klimatyzacją w lecie i właściwym ogrzewaniem zimą.